Sunday, December 11, 2011

My Baptism

Today, Des 11.. 26 years ago.. I accept Jesus Christ to be my Savior.. I knew about him trough a Catholic school where I studied. Since I know about Him, I think He already stole my heart.. Well.. glad He did :)

I sealed for accepting Jesus Christ as my Savior in a Christian way..

In the beginning, I've studied to be a Catholic for a year & ready to be baptized.. but few days before it happen; I called it off & postpone it.. I thought I wasn't ready at that time..

Well, don't get me wrong.. It didn't mean I wanna leave Him.. He had me at hello.. so I won't do that.. hehehe.. I was just confused, I guess.. but.. later on I knew.. why..

After I decided to postpone the baptism.. my mom started to bark me to visit her church.. it's a Christian Pentecostal church.. she went there because of my stepfather (a loving & caring stepfather).

I refused it in the beginning.. but couldn't help it.. Mom kept barking & barking.. hahaha.. so finally.. I went there to make her happy & stop the barking.

I didn't know why.. but somehow I felt so comfortable with the way of the ceremony in that church.. I felt more alive.. joys.. & I learn more about Him too.. (note: not offend the Catholic way, ok)

The first purpose of making my mom happy & stopping the barking became joys.. & made me fall in love to Him more & more.

Three months later after my first visit.. I came to my mom & told her.. "Mom.. I wanna get baptize.." She was surprised with joys too.

Then.. I sealed for accepting Jesus Christ as my Savior forever.
♥ Love Him always ♥




Hari ini, 11 Des.. 26 tahun lalu .. aku menerima Kristus untuk menjadi Juruselamat-ku.. Aku tahu tentang dia melalui sebuah sekolah Katolik di mana aku belajar. Sejak aku tahu tentang Dia, kayanya DIA sudah mencuri hatiku.. Yah.. Seneng Dia melakukan itu :)

Aku dimeteraikan untuk menerima Jesus Kristus sebagai Juruselamat ku dengan cara Kristen..

Pada awalnya, aku belajar untuk menjadi seorang Katolik selama satu tahun & siap untuk dibaptis .. namun beberapa hari sebelum itu terjadi, aku membatalkan & menundanya.. Aku rasa aku belum siap pada waktu itu.  

Yah, jangan salah paham.. Itu tidak berarti aku ingin meninggalkan-Nya.. He had me at Hello.. jadi gak mungkin aku akan melakukan itu.. hehehe.. Aku hanya bingung aza kayanya.. tapi.. kemudian aku tahu.. mengapa..

Setelah aku memutuskan untuk menunda baptisan.. mama-ku mulai menggonggongi aku untuk mengunjungi gerejanya.. itu sebuah gereja Kristen Pentakosta.. dia pergi ke sana karena papa tiriku (papa tiri yg penuh kasih & kepedulian). 

Awalnya aku menolak.. tapi itu tidak bisa membantu apa-apa.. Mama terus menggonggong & menggonggong.. hahaha.. jadi akhirnya aku pergi juga ke sana, untuk  membuatnya bahagia & berhenti menggonggong.

Aku tidak tahu mengapa .. tapi entah kenapa aku merasa begitu nyaman dengan cara upacara di gereja itu.. Aku merasa lebih hidup .. sukacita.. & aku belajar tentang Dia lebih banyak juga .. (catatan: tidak menyinggung cara Katolik, ok)

Tujuan pertama untuk membuat mama-ku senang & berhenti menggonggong menjadi sukacita .. & Membuatku jatuh cinta kepada-Nya lebih & lebih lagi.

Tiga bulan kemudian setelah kunjungan pertama-ku.. Aku datang ke mama-ku & mengatakan padanya ..
"Ma .. aku mo dibaptis.." Dia terkejut dengan kebahagiaan juga.

Lalu .. Aku dimeteraikan untuk menerima Jesus Kristus sebagai Juruselamat-ku selamanya.


♥ Love Him always ♥


1 comment:

Anonymous said...

Had to tweet this. I ride when I can – but will have to do this all next week. More people certainly should.
Welcome to my site [url=http://www.careerjobsfinder.com/]Career advice[/url] ;-)