Monday, January 28, 2013

Bitter

Today, at lunch time, while we were having coffee at Dunkin Donuts.. a good friend of mine asked me to try his black coffee which he didn't put any sugar in it.. he wanted to know if I strong enough to handle the bitter.. "Yah.. it's only the bitter of coffee.. even angkak (dry fruit that's boiled with water for a medicine) which taste's so terrible.. I could swallow it.." after took a zip.. I said.. "Ahh.. only as bitter as that; even the bitterness of life.. I could pass it.. I could swallow it.. and I could enjoy it too.."  ƗƗɑà..ƗƗɑa..ƗƗɑa..ƗƗɑ.. everyone laugh at my joke.. then my cousin said.. "Wah.. that's deep bro.." ✗ϊ✗ϊ✗ϊ✗ϊ.. What a fun day.. :)


Hari ini, pada waktu makan siang, saat qta sedang minum kopi di Dunkin Donuts.. teman baik gw meminta gw untuk mencoba kopi hitam-nya yang dia gak taruh gula sama skali di dalamnya.. dia ingin tahu apakah gw cukup kuat untuk menangani pahit-nya.. "Yah.. baru pahitnya kopi.. angkak yang rasa aburabul aja..  gw bisa telen.." setelah nenggek se-zip.. gw bilang lagi.. "Ahh.. cuma sepahit itu.. kepahitan hidup aja.. gw bisa lalui.. gw bisa telen.. dan aku bisa nikmatin juga.." ƗƗɑà .. ƗƗɑa .. ƗƗɑa .. ƗƗɑ .. semua orang ketawa ma lelucon gw.. lalu sepupu saya bilang.. "Wah.. dalam itu ko.." ✗ ϊ ✗ ϊ ✗ ϊ ✗ ϊ .. Hari yang menyenangkan :)

No comments: