Sunday, November 18, 2012

Help Others Change Your Own Situation

Joel Osteen Ministries: When you help others in your time of need, that’s a seed you're showing that God can use to change your own situation.

Ketika Anda membantu orang lain dalam waktu Anda (sedang) membutuhkan (bantuan jg), itu adalah benih yang sedang Anda tunjukan bahwa Allah dapat gunakan (itu) untuk mengubah situasi Anda sendiri.

Sometimes when we're in a difficult / sorrow and needs help.. there are other people who suddenly need our help. There are 2 options.. we can ignore it and keep swimming in our distress / unhappiness.. or we get up and help him/her.. which without us knowing it that precisely which will help change our own situation.

Kadang disaat qta sedang susah/galau dan membutuhkan bantuan.. ada orang lain yg tiba2 membutuhkan bantuan qta. Ada 2 pilihan.. qta bs mengabaikannya & ttp berenang dlm kesusahan/kegalauan qta.. atau qta naik dan membantu orang itu.. yg tanpa qta sadari justru itu jg yg akan membantu mengubah situasi qta sendiri.

I often experience it.. and I tend to choose to help them rather then thinking about my distress / unhappiness.. eventually after doing it.. joys arises; and my sadness / turmoil was not really bothered me anymore.. God is indeed good.. He knows how to make me not to swim to long in my distress / unhappiness.. so I won't catch a cold.. hehehe..

Gw sering mengalami hal itu.. dan gw cenderung memilih utk membantu org itu ketibang mikirin kesusahan/kegalauan gw.. alhasil stelah lakukan itu.. sukacita itu timbul dan kesusahan/kegalauan gw-pun dah gak terlalu mengusik hati gw lg.. Tuhan itu mmg baik.. Dia tau caranya bikin gw gak berenang kelamaan dalam kesusahan/kegalauan gw.. jd gw gak masuk angin.. hehehe..

No comments: